T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TRABZON / ARAKLI - Merkez İlkokulu

Haberler

Ara

  Dilimizin zenginlikleri projesi kapsamında okulumuzda yapılan "Afiş Tasarım" yarışmasında öğrencilerimiz harika afişler hazırladılar.

Ara

Ana Sınıf öğrencilerimize  farkındalık eğitimleri verildi.

Ara

 Yeşilay Kulübü'müz bağımlılıkla mücadele kapsamında çok güzel faaliyetler gerçekleştirdiler.

Ara

 'Sözlük Tasarım Yarışması'nda 2-A Sınıfı Öğrencimiz Ali Zeyd AKÇAY İlçe birincisi oldu.

Ara

Türk Kızılayı tarafından "Engelsiz İlk Yardım Projesi"

Ara

Ara

"Su Verimliliği Seferberliği" kapsamında suyun tasarruflu kullanım hakkında öğrencilerimize bilgilendirme eğitimi verildi.

Ara

4-A Sınıfımız  Taşkın Müzesi ve KTÜ Jeoloji Mühendistliğine inceleme gezisi yaptı.

Ara

  Öğrencilerimize omurga sağlığı konusunda seminer verildi.

Ara

Evde Eğitim öğrencimiz Rabia MATUR'u evinde ziyaret ettik.

Kas

 Araklı Belediye Başkanı Recep Çebi ye nezaket ziyareti.

Kas

Araklı Merkez Ilkokulu okul idaresi ve öğretmenleri olarak öğretmenler gününü Arsin Santana Turistik Tesislerinde  birlikte yediğimiz akşam yemeği ile tamamladık

Kas

Öğretmenlerimizle gurur duyuyoruz ,iyiki varlar. 

Kas

3A sınıfı öğrencilerimiz  tahta kaşıktan harika kuklalar yaptılar.

Kas

   İnsan beyninin 10 yaşına kadar sünger kıvamında olduğunu ve bu dönemde temel yetenek ve becerilerle ilgili her şeyi emdiğini söyleyen Yard. Doç. Dr. Oktay Aydın bu dönemin çocukların içindeki potansiyeli açığa çıkarma ve yükseltmek için çok önemli olduğunu vurguluyor. Yani çocuğun beynini bir santral gibi düşündüğümüzde bu santrali 50 hatla kullanmak yerine bin hatlık bir merkeze dönüştürmek mümkün. Ancak bunu yaparken beynin nasıl işlediğini çok iyi bilmek gerektiğini belirten Aydın "Okul öncesi süreçte aklına gelen her davranışı yapmaya çalışan çocuk, ilköğretim döneminde daha mantıklı ve kontrollü davranışlar geliştirir. Bunu sadece büyüme ile açıklamak mümkün değil. Aslında buradaki değişikliğin sağ ve sol beyindeki tepkilerden kaynaklandığını bilmek ebeveynlerin yapacağı pek çok yanlışı da önleyebilir. Çünkü beyni bilmeden çocuğun davranışlarını yorumlamak pek çok hataya neden oluyor. Çocuğun birçok davranışı ile ilgili 'vurdumduymaz, saygısız, saldırgan, tembel vb.' nitelemeler yapılabilir. Oysa bu tepkiler çocuğa özgü değil, bulunduğu yaşa uygun davranışlar" diyor. İşte Aydın'ın tavsiyeleri...